söndag 27 juli 2008

Något bättre löpning

Det är säkert någon som tycker att det jag sysslar just nu inte borde kallas "löpning" och på sätt och vis håller jag med. Det är snarare "lufs", i bästa fall "jogging" men för enkelhetens skull kallar jag det alltid "löpning" när jag springer, oavsett hastighet.

Idag föreslog L att vi skulle springa till ett 5 km-spår i närheten, springa 5:an typ fort och sedan springa hem. Bra förslag, så så blev det. Sträckan dit var 2,30 km vilket tog 14:06 (helt ok uppvärmningsfart 6:07/km). Det som sedan skulle vara 5 km blev bara 4,57 km och tiden blev 27:50 (6:05/km). Jag vet att jag tjatar om hur usel min form är men det är faktiskt rätt deprimerande (vadå distanslös?) att jag inte hade orkat 5 km under 30 minuter idag. Jag var t o m tvungen att gå 100 meter efter halva sträckan. Pulsen låg konstans runt 178. Suck. Efter den topptiden sprang vi sakta hem.

Imorrn är det första arbetsdagen på min nya tjänst. Jag är troligtvis ensam där och ska passa på att träna i gymmet.

På onsdag är det löpning med L igen. Då ska vi springa intervaller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar