fredag 25 juli 2008

Det kan bara bli bättre...

...hoppas jag.

Löpning med L. 6,21 km i 6,19-tempo. Det är upprörande långsamt och mina 2 mil på 1:59 från mitten av april känns väldigt avlägsna. Jag har fått börja om sedan foten började fungera att springa på. Samtidigt trodde jag ett tag att jag inte skulle kunna springa mer nånsin så egentligen borde jag vara lite mer nöjd än vad jag är. Men, jag glömmer alltid elände fort!

Efter löprundan körde jag styrketräning på gräsmattan med kroppen som motstånd. Armhävningar, dips, situps, rygglyft och plankan 3x75sek. En stund på slutet fick jag sällskap av storebror.


Jag har börjat fundera på hur jag ska lägga upp träningen efter semestern. Förra året ville jag prioritera styrketräning men i år ska jag springa. Det är den träning jag, trots allt, gillar bäst och som är mest tidseffektiv eftersom den börjar direkt utanför dörren.

Men, jag vill inte skippa styrkan helt så planen är att styrketräna efter löpningen 3 gånger/vecka (+ ett pass enbart löpning). Är det hemma får det bli med kroppen som motstånd (eventuellt skaffar jag en boll eller gummiband eller nåt senare) och är det på jobbet finns ju gymmet. Jag tror att träning 4 gånger i veckan är realistiskt. Blir det mer är det en bonus!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att du kommit igång med löpningen igen! Låter som en bra plan du lagt upp också :)

    SvaraRadera