lördag 12 juli 2008

Kanske ett ljus i tunneln

För drygt 2 veckor sedan genomgick jag den tredje stötvågsbehandlingen av foten. Efter det skulle jag vila en vecka och därefter börja belasta foten för att se hur den reagerar. Så även om värken inte var borta så tog jag ett par 60 minuterspromenader, och det gick rätt bra! Foten kändes lite stelare direkt efteråt men dagen efter var smärtan ungefär som tidigare.

För en vecka sedan gick jag nästan konstant i 7 timmar på Liseberg. Oförändrad smärta. Dagen efter mycket promenad i Göteborg, även det med oförändrad smärta. I torsdags snörde jag på mig löparskorna och joggade 15 minuter. Idag när jag vaknade kändes det absolut ingenting i foten. Inget alls. Vilket är första gången på nästan 3 månader. 20 minuter jogging gick jättebra. Smärtan kom dock tillbaks lite senare på dagen, men inte alls lika stark som tidigare. Kan det vara så att foten håller på att bli bra?

Imorrn ska jag utöka joggingturen till drygt en halvtimme och på måndag är det återbesök hos naprapaten. Jag hoppas att jag kommer att kunna berätta att det känns mycket mycket bättre än första gången vi träffades!

Att kunna springa igen känns otroligt roligt! Nu gäller det bara att lyssna på kroppen och framförallt inte glömma sulorna.

1 kommentar:

  1. Åh hoppas att foten har läkt nu då så att du kan fortsätta springa *håller tummarna* :)

    SvaraRadera