söndag 25 januari 2009

Spinning

Det har varit Öppet Hus på SATS och idag kom jag iväg på spinning tillsammans med L.

Jag hade läst på om träning och graviditet i allmänhet och spinning i synnerhet innan och var inställd på att sitta ner största delen av tiden (att stå belastar bäckenet, inte bra) och att inte ligga över 150 (för mycket). Passet var ett pulspass så jag knappade in en lagom låg maxpuls på 175, i vanliga fall ligger den på ungefär 200.

Det kändes lite konstigt att träna på låg puls men samtidigt visste jag inte hur kroppen skulle reagera på högre så jag tog det säkra före det osäkra. Bara vid ett par tillfällen låg jag över 160 och då någon minut bara.

Hursom, det var roligt att göra något annat än att promenera och jag ska försöka lägga in ett mer pulshöjande motionspass någon gång i veckan. Backintervaller i promenadform kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar