tisdag 13 januari 2009

Jag finns!

Nu var det pinsamt länge sedan något hände här på bloggen så det börjar bli hög tid att lämna en rapport!

Bloggens undertitel är nåt i stil med den "spretiga vägen mot toppformen". Man kan säga att den blivit lite mer spretig de senaste månaderna. I slutet av oktober fick vi nämligen veta att vi blir fem i familjen runt midsommar. Visst, det är inget som hindrar att man tränar "trots" graviditet men min motivation sjönk som en sten ganska snabbt efter det där plustecknet.

Det dröjde någon vecka tills illamåendet dök upp och sedan kände jag mig konstant bakis och dödstrött i över en månad. För att parera illamåendet åt jag, men det hjälpte bara för stunden för efter tio minuter mådde jag lika illa igen. Det enda som hände var att jag gick upp i vikt, lite för mycket. För det stannade inte vid mat, det blev rätt mycket choklad också.....och godiskorgarna på jobbet före jul stod alltför nära.

Nu är ju inte detta den lämpliga perioden att försöka gå ner i vikt, men det finns ju gränser för hur mycket och vad jag bör stoppa i mig.

Sedan slutet av december har jag iallafall kommit igång med motionen! Förutom regelbundna promenader har jag joggat ett par gånger, senast igår 30 minuter. Det går långsamt, men det känns som det kvittar. Det största problemet är att jag inte har några bra kläder som passar. :-)

Förra veckan började jag om på en ganska låg nivå med armhävningarna. Det går och är rätt jobbigt.

Jag kommer att blogga regelbundet om min motion (kan inte riktigt kalla det träning just nu), men det blir inte lika resultatinriktat som tidigare. Det får vänta till hösten!

5 kommentarer:

  1. Åh så roligt! Och kul att du kommit igång med lite motion igen, hoppas det får dig att må lite bättre :)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Klart att den resultatinriktade träningen får kliva åt sidan lite nu.. men det är ju bara att ta nya tag sen!

    SvaraRadera
  3. Kul att se att du dragit igång bloggandet igen. Jag fick oxå tummen ur nu och skall försöka vara lite aktiv igen! Vi ses ikväll!!!

    SvaraRadera